Pozor na falešné recenze autopůjčoven!

Při hledání autopůjčovny nezapomínejte na zkušenosti lidí, kteří už s vybranou autopůjčovnou přišli do styku. Současně si však dávejte velký pozor na klamavé, respektive falešné recenze. Na otázku, jak je poznáte jsem připravil tento článek.
Používejte selský rozum!
Dnešní doba je velmi jednoduchá a řada lidí se nechá opít suchým rohlíkem. Stejně jako ještě spousta z nás věří na slevové akce (které trvají celoročně), ten stejný počet věří i všemu, co je na internetu. Stačí přitom použít selský rozum a umět mezi informacemi číst. Jdeme na to!
Získat recenzi je strašně těžké
Sám poskytuji služby a moc dobře vím, že získat recenzi od klientů je tvrdý oříšek. Sami si odpovězte na otázku, kdy naposledy jste někomu napsali recenzi? Pokud by napsal recenzi každý 10. klient, tak by to bylo opravdu skvělé číslo a znamenalo by to, že pro získání 100 recenzí musíte mít minimálně 1 000 klientů. Samozřejmě se dá toto číslo vylepšit žádostí o recenzi, například při zaslání faktury nebo poděkování. Pozor! Nikdy vás nesmí (je to proti pravidlům) poskytovatel služby vyzvat o recenzi za úplatek.
Pravdou je, že pokud je o klienta náležitě postaráno, pak je pravděpodobnost recenze vyšší.
Velké množství recenzí
Protože žijeme v Česku, zaměříme se především na recenze uvedené na Google profilu. Ten totiž známe v podstatě všichni a způsob k získání recenzí je nejsnadnější. Pokud si zadáte do vyhledávače klíčové slovo „autopůjčovna“ vyskočí na vás seznam autopůjčoven ve vaší blízkosti. V mém případě tyto:
- Autopůjčovna Taggart = 1 083 recenzí
- Autopůjčovna Praha Easy = 370 recenzí
- Autopůjčovna Sixt = 3 recenze
- Autopůjčovna Automoc Praha = 33 recenzí
- Autopůjčovna Legend = 19 recenzí
- Autopůjčovna Onetwogo = 23 recenzí
- Auto z půjčovny = 23 recenzí
Nechci nikomu sahat do svědomí, ale přes 1 000 recenzí? U autopůjčovny, která je na trhu od roku 2014? Bez jediné účetní uzávěrky? Vy tomu věříte?
Falešné recenze od falešných účtů
Nebudu tu samozřejmě obviňovat konkrétní účty, ale zkuste se (a nejen u autopůjčoven) zaměřit na účty, které ty recenze píší. Bezpochyby může vzniknout situace, že přístup autopůjčovny byl tak úžasný, že si člověk kvůli tomu založí na Google profil a napíše jednu jedinou recenzi svého života, ale fakt má taková recenze nějakou „váhu“? Já si dokonce pamatuji, kdy mi na mou službu jeden „nepřející člověk“, který v životě nevyužil mých služeb napsal z nově vytvořených účtů negativní recenze. Nakonec se mi omluvil a smazal všechny recenze až na jednu, ke které si nepamatoval heslo. Zkuste při hledání odfiltrovat z recenzí tyto „jednorázové účty“.
Nekalé praktiky konkurence
Stejně jako se objevují falešné pozitivní recenze, máme tu i praktiky, kdy se škodí konkurenci tím, že se vytváří profily, které záměrně pomlouvají. V tomto případě doporučuji číst reakce samotných majitelů. Problém totiž je, že vlastníci těchto profilů nemají kromě reakce možnost boje. Pokud si někdo udělá 100 falešných profilů a pomluví vás, tak s tím kromě reakce neuděláte v podstatě nic. Respektive pokud s tím nepůjdete k soudu.
Nevěřte „navoněným“ recenzím
Nejčastěji právě u jednorázových účtů narazíte na „navoněné“ recenze, které chválí až do nebes. Kdo asi tak většinou psal takovou recenzi?
Zaměřte se na místní průvodce
Při čtení recenzí se koukněte na hodnocení tzv. místních průvodců. Jsou to profily, které jsou oproti jednorázovým účtům aktivnější a tím snižujete riziko falešné recenze.
Kritika je samozřejmostí
Je přirozené, že si lidé umí více stěžovat, než pochválit a proto je zcela na místě, aby se jednou za čas objevil naštvaný zákazník. Je to v podstatě ukázka toho, že je svět v pořádku. Představa, že je vše dokonalé je prostě naivní. Já jednou dostal negativní recenzi za to, že jsem po klientovi chtěl zaplatit utopenou akční kameru. Ta totiž 14 dní totiž fungovala bez problémů, ale záhadně při vrácení už nefungovala a ve vnitřní části kamery byla oxidace. Prostě ji špatně zavřel, kamera se zničila a já byl ten špatný. Samozřejmě se to stát může a můžete klidně kolem klienta skákat, nechat ho zaplatit pouze spoluúčast, ale stejně budete ten špatný. Po mé reakci na takovou recenzi ji klient smazal a mě to vcelku mrzelo. Negativní recenze jsou totiž potřeba, protože ukazují na kolizi mezi lidmi a díky reakci pak dochází i na vysvětlení.
Čtěte kritické recenze
Vřele doporučuji číst kritické recenze, protože se v nich dozvíte způsob jednání. U zapůjčení aut se může stát opravdu cokoli. Když jsem si půjčil minibus na dovolenou v Rakousku, tak se při vrácení zjistilo, že došlo k prasknutí čelního skla. Podle fotek tam při zapůjčení nebylo, takže nebylo co řešit. S půjčovnou jsem se samozřejmě domluvil v naprostém klidu a tak, abychom byli všichni spokojení. Jsou však lidi, kteří vám budou psát, že je autopůjčovna podvedla a že to stálo tolik a tolik a že už to určitě bylo. Podle reakcí na tyto recenze pak zjistíte, že je pravda trošku jinde. Samo se nikdy nic nerozbije a od toho se vždy dělá fotodokumentace, která pomáhá při řešení sporů. Když lidem vezmete peníze, jste ten špatný, byť jste v právu.
Smluvní pokuta za rychlost je špatně? Blbost!
Už jsem to komentoval v předchozím článku, ale že si někdo stěžuje na zvýšení sazby na základě rychlé jízdy? Když si přečtete tyto recenze, tak jsou napsané tak, aby klienti nevypadali špatně, takže „Za mírné překročení rychlosti mi byla zvýšená cena! Jsou to podvodníci!“ a díky reakci autopůjčovny pak zjistíte, že je to vlastně zcela oprávněné. „Jestli je pro vás 120 km/h v obci a 220 km/h na dálnici mírné překročení rychlosti….“. A o tom to je!
Používejte vlastní rozum a nenechte se napálit!
Závěrem tohoto článku bude prosba, abyste využívali ve vlastním zájmu svůj instinkt a dokázali při čtení recenzí vyfiltrovat ty falešné a současně se zamysleli, jestli je vůbec reálné, aby něco fungovalo tak „SUPER“ jak se prezentuje. Ať si totiž půjčíte auto, letadlo nebo zajdete do restaurace, vždy to budete vy, kdo si za to zaplatíte.
Nejlepší cesta jak si dnes půjčit auto v Praze, je doporučení od známého. Recenze dnes píšou specializované firmy a lze si je koupit, to ví každý podnikatel..
Souhlas! Není nic lepšího, než zkušenost člověka, kterému můžete věřit.